20 oktober - here i go again

hello pullor!

sedan 9 oktober har jag:

* slutat på dollar - tack ingela m.fl. för denna tid, det har varit jätte roligt!

* börjat på en ny praktik på northside -din djurbutik i kramfor! (fd. jurassic zoo) på stationsgatan granne med optikern

* fått 1 dödsbesked - connys morfar dog nu i torsdags.. en underbar gammal man har somnat in..

* en nära väns sambo ligger nedsövd efter en jätte hjärnblödning på umeå sjukhus -jag tänker på er..

* fått skit för en massa som jag inte har med att göra

* fått skit för en massa missförstånd

* dragits in i konflikter som jag själv inte har bett om

* sett hur min dotter har dragits in i en konflikt hon inte bett om..

* på en dag: åkt med nedslitna sommardäck till birsta med släpvagn, köpt 2 våningssängar, kört upp dem till stugan i lomviken, alla hjälptes åt att få ihop dem (inkl. grannen jens), sov över en natt, körde sedan tillbaka släpvagnen till h-sand och sedan hem.

* skrattat så jag nästan har kissat på mig igår morse, då tove kommer in till oss och berättar att pga att min mor.. såhär var det: min mammas hund har en tendens att rulla sig i diverse bajs han hittar.. detta har medfört att min mor plockar upp och tar med allt då i en behållare som hon lägger i bagaget som hon sedan kastar en bra bit bort från stugan.

(tove kände av lukten när hon stod bakom bilen)

under natten börjar det att lukta bajs i sovrummet och tove drömmer att hon och mamma är i bilen och att det är en massa bajs där. jätte äckligt var det sa hon.. hahaha!

på morgonen när hon vaknar och tänder lampan så har diesel då lagt 2 stora högar på golvet! och som hon sa det: först en stor och hård och sedan en stor och lös!!

ja, jag skrattade så jag höll på att döööö! stackarn!

som tur är så är det conny som står som ägare på hunden så han tog snällt upp det.

detta är lite av vad som har hänt och kommer jag på mer så ska jag skriva ner det sedan, men nu behöver mitt barn hjälp med diverse läxor så tjing pullor på ett tag!




pok pullor!

Kommentarer
Postat av: Jonna

gumman...läge att uppdatera nu... det var ett tag sen...

2009-11-12 @ 02:34:00
Postat av: Marie

Men hejsan Johanna!

Det var verkligen länge sen. :)

Vet inte om du kommer ihåg mig men det är iaf Marie..vi gick i samma klass på gymn. :)

Jättefin blogg du har. :) Roligt att hitta rätt på nån från gamla klassen också. Har ju inte kontakt med så många. Hoppas du mår bra iaf.

Kram / Marie

2009-12-20 @ 00:26:51
URL: http://smirran.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0