tisdag:arbetsförmedlingen

japp, då var det dax för den fina jobbcoachningen som jag har blivit erbjuden..

jag fick roger som jag ville ha. tycker att det ger mig mest eftersom han har suttit i den positionen att han har anställt och bestämt vilka som ska få anställas bl.a..

det är därför jag går dit åxå.. för att få hjälp med ett bra personligt brev som jag kan vara nöjd med.

fast det är en sak jag blir lite putt på.. när de ringde därifrån och sa att jag skulle komma in och att vi skulle titta på en tid som passade, så sa jag att jag hade körigt typ nästa vecka då.

-ja, men.. har du a-kassa?
-ja..
-ja, då är det ju så att du får rätta dig efter det af säger.
-hm, men nu är det så att det jag menade med upptagen är att det skulle vara politiken. jag har 3 sammanträden samma vecka, men det var inte förrän om 2 veckor, så det är lugnt.

det är faktiskt så att man har rätt -enligt lag, till ledighet för politiska uppdrag. dock inte med ersättning från arbetet.
men vem fan tror det då? den ersättningen får man av kommunen eller t.ex. tingsrätten, i mitt fall när jag sitter där.

det är många om inte vet det, men det är faktiskt så. det kallas demokrati. annars kan t.ex. en arbetsgivare säga nej till en anställd att delta bara för att h*n inte gillar det parti h*n sitter för.. det kan förekomma.

jag hade tur på ett tidigare arbete. min dåvarande arbetsgivare frågade  om ersättningen för dom timmarna, jag sa att det var kommunen och då sa h*n att jag fick vara på hur många jag ville.
det tycker jag var juste!

jag ska kolla upp vad det är för regler och lagar kring det här och även dödsfall och sånt.



hm.. jag kan tillägga att toapappret som tove skulle köpa igår.. det köptes inte.blir kanske lätt att man glömmer när man har en kompis.. hahaha! detta resulterade i en conny arg som ett bi när han nu var tvungen att kliva upp för att fixa papper åt sin älsk.. sin särbo.

nä, nu ska jag kolla facebook. vi syns!

pok pullor!



Kommentarer
Postat av: micke vakt

Gå o jobba nu o slösa ej mer tid på bloggen =)

2009-05-12 @ 23:40:54
Postat av: joa

sv: men pullan man kan göra båda sakerna -faktiskt.

:)

2009-05-13 @ 22:18:58
Postat av: faraonina

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1569422/vad-far-man-gora-utan-att-riskera-a-kassan

2009-05-14 @ 19:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0