5 generationer på 100 år

här är några foton till från idag..

jag ville ta ett foto på mig och tove.. det är synd att jag inte visste att mamma satte dit sitt huvud, jag tror att det hade kunnat bli ett fint foto.. speciellt på tove.



titta på mitt lilla stjärnöga.. vad du är fin gumman..♥


här ser ni den nya generationen kölappar! sjukt coola! man får en plutt som börjar blinka och tjuta när ens mat är klar!



det var väl mer såhär det första fotot skulle ha sett ut -typ.. hahaha!



mina favoritbönor..



och farfar i sann lärareanda som går igenom matte med tove en sväng.. nostalgitripp för en annan..



när vi satt och pratade ikväll så kom vi på att på min mammas sida så har det fötts 5 generationer på exakt hundra år!
mammas farmor thea 1897
morfar 1924
mamma 1945
jag 1977
tove 1997

lite roligt, tycker jag.
det är så roligt när vi är hos farfar så här, för när vi sitter och pratar så pratar alla och vi skrattar så himla mycket och det är något jag är så glad för toves skull. att få uppleva att sitta 4 generationer och ha så fantastiskt trevligt är inte alla förunnat.

ja, att ens få uppleva en barndom med ens föräldrars far- eller morföräldrar är inte så vanligt heller -inte bland dem jag känner iaf.

tove träffar ju både min mormor, morfar och farfa ibland..

alltså när jag sitter och funderar nu så slår det mig att jag har haft en otrolig tur som har fått ha alla mina "gamla" med mig så länge som jag faktiskt har!

måste bara berätta att min morfar och mormor ringde mamma för ett par år sedan och sa att de hade tråkigt och att de tänkte åka upp följande dag och då med bil. morfar skulle köra. detta kanske inte tycks vara en särskilt speciell företéelse.. men om man ser till att de faktiskt är födda 1922 och 1924 OCH dessutom bor i centrala göteborg -typ 86 min bort.. ja, då tycker iaf jag att det är rätt kaxigt!



nu, mina kära vänner är det tack och god natt!

pok pullor!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0