tisdag: kommunstyrelse och sundsvall

my god! jag är så ledsen att jag inte hann få med ett inlägg igår!

dagen i srort innebar en kristligt tidig morgon med start av möte 8.30. genomgång av ekonomin för kommunen och sedan var det gruppsammanträden.

vid lunch skulle jag fixa en sak jag inte hann med dagen innan och det resulterade i att det brann riktigt ocg rejält..
jag är så glad at jag satt i bilen när vrålet från avgrunden kom åt vederbörande i telefonen!

alltså jag blir så jävla ledsen när jag inte förstår varför det alltid är mitt fel! det spelar ingen roll att det irl inte är det, att jag har bett någon t.ex. ringa en person för att lämna besked när jag inte hinner, inte gör det och personen som väntar på besked blir jätte ledsen/arg och upprörd för att jag inte har hört av mig..

det värsta är inte det att fanskapet glömmer bort att ringa. det kan hända alla, men att sedan mena på att det är mitt fel att jag har bett vederbörande och att jag inte ska lita på att h*n ska fixa mina saker därför att det inte är vederbörandes sak att komma ihåg m.m.

DET gör mig förbannad! att få det att bli mitt fel! vilken jävla tomte!

det gjorde iaf att det var som om jag gick omkring med fingrarna i ett eluttag efter det, när jag skulle till marika och äta lunch..

det är tur att du kunde hantera mina fina ord som studsade ur mig.. hahahaha! det kändes sååå skönt att få prata av mig efter den urladdningen och det var så skönt att få säga ifrån!

efter lunchen  var det dax för själva sammanträdet och det var klart på en kvart typ.

en punkt handlade om ett medborgarförslag som det blev lite diskussion om.. någon ville stänga av en väg där det bor många barn.. typ. iaf, svaret blev att det skulle inte gå. jag frågade då om man inte kunde sätta upp bulor som gör att man drar ner på farten..

beslutet blev att man skulle skriva typ att man skulle se om det fanns möjlighet att göra så..
bra tycker jag. jag tycker nämnligen att det  är viktigt att man försöker skriva i ett svar att vi som politiker gör vad vi kan för att möta upp dessa förslag vi får.

iaf, vid mötets slut tar vi då upp "ljuspunkter" som janne säger.. det är isf övriga frågor typ.
då sa jag att jag tyckte att mina bulor var en ljuspunkt. att lilla  jag kommer med något som de faktiskt lyssnar på!

då var någon snabb med att säga:
-ja, vi har ju kurredoren 
-kristers kringla (saken vi bygger nu i stan..)
-herberts stråle..

-ja, och nu kommer johannas bulor! säger min älskade och försynta mamma då.. 

att jag inte dog! hahaha! my god! ni må ju tro att det blev många höga skratt..

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -  - - - - - - -  -- -  - - - - - 

efter ks bar det av till sundsvall iaf.

först bar det av till stan där mamma var in på forex och växlade in pengar.

sedan mot birsta för jag skulle köpa kartongpapper på en bokhandel.

mamma tappade sin klocka som hon tycker sååå mycket om och vi blev ju -både jag och tove, så ledsen för hennes skull..

vi gick då till en klockbutik och mamma köpte en ny -GUESS, klocka och sedan blev det middag på donken.

efter det åkte vi till min gudmor som fyllde år. det är lite roligt fär min gudfar fyller år på samma dag som jag..

det var fantastiskt roligt att komma dit! vi hade det sååå mysigt!

mamma och den generationen satt inne i matsalen och pratade, jag och min generation (jag och 5 till mellan typ 43 och 34) satt i köket och så våra barn var någon annanstans och sprang..

jätte kul, för att både vi äldre och ungarna hittade varandra på en gång och hade jätte kul! det kan ju lätt bli lite krystat annars när man inte träffas så ofta.. men det var som om vi inte hade varit från varandra en sekund!

tove fann iaf en av tjejerna och det bytte nummer  och så och vi ska ner till dem snart igen.. jätte kul!

på väg hem då ..klockan 22.10.. så ringer conny iaf och är nästan helt förstörd! ååå vad han var söt.. han hade ju ringt och försökt få tag på oss och ringt allas telefoner men inte fått något svar.. trodde att vi hade varit med om en olycka typ..

jag bad om ursäkt och bad honom iaf hämta oss hos mamma då som överenskommet.. lite mutter, men det gick bra..

jag köpte faktiskt 4 st. krokar till dörren som jag nu har hängt alla mina sjalar på och det blev såååå fint! 

vi var iaf helt slut när vi kom hem så vi stupade i säng allihopa..





pok pullor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0