31 maj - morsdag och första badet för i år!

hejsan hej!

först vill jag gratta min mor, bonusmor och svärmor på morsdag! (ja, jag har ju  fortfarande  joels mamma som min lilla bonusmamma.. ;) )grattis, grattis! love yah!

iaf, idag skulle vi ju då dunderstäda -enligt connys förslag, men det blev inte riktigt så.. nä.
vi åkte ut till fam. fniss -som var i fniss mammas stuga. jätte varmt men jätte sköna vindar svalkade oss! det var jätte mysigt och mamma fniss med pojkvän som åxå var där, var jätte trevliga att sitta och surra med! ja, och jätte god lax blev vi bjudna på till lunch/middag. vi hade köpt med korv med bröd och det ville ungarna äta.

första doppningen skedde då idag och jag är riktigt stolt över att jag har badat för första gången i år! jag simmade tom runt en bra stund  innan jag klev upp! vi var ju smarta och smörjde in oss innan vi åkte.. koncentrerade oss på att ta axlar, panna och de partier som lättast blir brända.. hahaha! man kan se på connys armar var jag slutade med solskyddet!

duches -fam fniss rottis, hade badat jätte mycket sedan igår och detta resulterade i att hon har nu fått vattensvans. stackarn.. oj, vad hon led..

diesel är så rolig.. när han väl får chansen att simma, då vill han vara ifred.. inte ens dutches var intressant! det roliga var ju att hon blev ju sur på diesel när han inte ville leka utan bara simma att hon simmade efter och skällde -hela tiden! haha! de fick ta upp henne efter ett tag för diesel sa ifrån och det kändes som att han fick simma själv då.. hahaha! men sedan fick han gå in och så fick stumpan hoppa in igen. hon bärgade emma flera gånger. hahaha! emma hade tagit deras korta koppel och satt fast i henne och så simmade hon och emma åkte efter. riktigt roande att se! tut tuuut!

conny och tove blev riktigt brända faktiskt.. jag klarade mig förutom liiite i pannan..

ja, sedan har jag ju alltid haft fobi för att visa mina ben eftersom jag inte blir så brun då.. alla skrattar ju när de ser vita ben och jag har känt att jag skippar de skratten och har byxor på mig istället då.. idag kände jag att jag skulle visa dem trots att de är så vita.. emma knäppte kort på dem så vi får väl se om de hamnar på hennes blogg -eller inte.. jag hoppas på inte. jag vet att jag är vit liksom..

nu ligger conny utslagen i soffan och tove är påväg i säng.. hon är ledig i morgon och vi får väl se vad vi ska hitta på..
jag måste ju städa och så.. 

ja, just det ja! jag ska införskaffa lite garn åxå så att jag kan börja med min/vår underbara mormorsfilt!! yipiiii! måste ju bara tillägga att jag bara ääälskar monika på garn, väv och inplock! hon är så myysig! jag känner verkligen att jag är välkommen när jag kommer in och hon är så duktig och engagerad! jag tror att hon ska få ge mig en snabbiskurs i hur man gör de där attans rutorna..

längtar..



god natt pullor!


pok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0