23 maj - sol och regn och urstädning

my god vad jag och de mina var trött aidag när vi skulle upp 9.00 för att åka till ..ja, vad det nu heter och hjälpa till att städa ur en gammal -åt conny, släktings hus.

3 levande döda åkte iväg.. alltå jag och conny konstaterade ganska snabbt att jag skulle inte ha överlevt speciellt länge där ute. my god, vi åkte så långt ut i bushen att vi var halvvägs  påväg till norge!
 
huset i sig var jätte fint och det låg jätte fint till, fina byggnader, fin mark  och allt det där..
jag vet inte riktigt hur många vi var där som hjälptes åt, men jag tror att vi var ett 20-tal! det var fantastiskt roligt!

 vi skrattade en hel del -inte helt ovanligt att jag lyckas härja med ett helt sällskap.. ;) hahaha!
det var 2 från sj syskonskaran -en syster och en bror, till släktingen som nu då har gått bort, sedan var det barn och barnbarn.. ja, conny var nog ända barnbarnet..  alltså det var de som hade en arvslott som var där, kan man säga.

jag vet inte hur de bestämde allt, men jag tror att det mesta kommer att säljas på auktion eller loppis. conny fick en vit sköldpaddelampa -otroligt fin!, och jag fick en gammal låda/trunk + byggplast! jag blev jätte glad. conny? ja, han suckade mest. och muttrade.. hahaha!

jag måste ju säga att det är en underbar familj! de har så roligt ihop och shit vad många de är!

ja, hahahaha! gör jag inte bort mig i vanlig ordning??

de hittade en koffert med kort som de tog upp och tittade i. i den låg det en massa kort. bland korten låg det ett kort på en fruktansvärt söt liten pojke! alltså han var så vacker att det bara slank ur mig! (samtidigt hade vi en fikapaus.)

-det är åke, sa någon.
namnet i sig sade ju mig ingenting så jag sa bara:
-ja, vacker var han iaf..

det gick en stund och plötsligt sa en av dem:
-där har du åke som du tyckte var så fin på kortet!

jag vänder mig om och där sitter det en man som typ vinkar till.

jösses..

ja, vi var iaf där till typ halv 3 och sedan var vi tvugna att åka hem. conny skulle ju jobba..

jag slocknade när vi kom hem och sov till 17.30, vaknade lagomt till conny skulle börja jobba.

jag och tove åkte till träffen, hämtade en pizza och körde ut till harry. under denna tid hade jag otroligt ont i huvudet!
men efter alvedon, eeze och kaffe blev det bättre.  åkte hem vid 22.30 och nu sitter vi i soffan och tittar på tv.

är lite seg efter min huvudvärk bara..

ska vila lite och sedan tror jag att  jag ska lägga upp 4:e dagen av parisresan..



pok pullor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0