20 maj - äntligen..

har äntligen kommit hem till farfar igen.. det var ett tag sedan och jag känner att det är alldeles för sällan det händer, men vad ska man göra när han bor så långt borta och conny har det schema han har..?

är här nu iaf med mamma och tove. ♥

har en hel del åsikter om vissa saker ismdh men börjar jag så är jag rädd att det kan bli som pandoras ask.. it will not be pretty liksom.

men, men.. skit i det.. nu är jag iaf här och det är så roligt och skönt att höra hur mycket farfar tycker om min mamma -detta trots att mamma och pappa har varit skillda sedan 17 år tillbaka.


att höra dem prata om gamla tider, böcker -han har 1000-tals, deras relation i allmänhet, det gör mig så gott.

ikväll fick jag dessutom mina glasfigurer som han vill att jag ska ha av honom..

känns så fruktansvärt makabert att han håller på att avveckla sitt hem, men samtidigt så känner jag att det är nog både skönast och bäst att jag får dem nu isf efter hans.. hans bortgång..

skönast därför att jag tycker personligen att det är roligare att få något än att ärva och bäst.. kan ju gissa hur mycket tjaffs det kan/kommer att bli..

vi kom hit vid 19-tiden och då var det surr, middag, surr, surr, allmän utdelning av riksdaler (ca-tjing! hahaha!), tv-tittande och åter surr på agendan. ni fattar hur mycket tid det fanns för surfning då va? ingen alls och farfar blir dessutom vansinnig om man försöker lite fint skriva något medans man pratar.. hahaha! och han är då inte nådig heller!

kommer att lägga in foton efter vi har varit på middagen i morgon. nu är jag sååå trött efter en kwäll på topp + en mor som är som hon är när det vankas kvalitétstid och roadtrips..

jag kan ju säga det att min käre conny -den ende och mycket (fläckvise) vise har sagt:
-johanna. ju mer jag umgås med din mor.. ju mer förstår jag varför du är som du är.

(nu ska vi inte dra in min far i det hela, men.. jag tror att vi slutar vid: men. kort och koncist.)

klockan är mycket och jag ska titta på brontë. fick en box av harry och jag älskar den! plöjde 312 minuter idag innan vi åkte.. blir lätt så när jag mår som jag gör..

jag hoppas att jag kan skriva mer i morgon och så ska jag fixa en bild på min älskade bonusfarmor karin!



ps. kan bli lite snurrigt inlägg och detta beror på trötthet.. :P ds.

har dessutom några foton från tuvas visit att lägga upp åxå!




pok pullor och en extra  puss till mina kompatanter via sms idag. vänta ni bara pullor.. lyssna nu på mig.. i will hunt you down..

..and open a serious can of wopass.

i would be affraid.. very affraid!

moahahahahaaaah!




pok


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0