18 maj - hundvakt.

alltså, det är jääte bra att vara hundvakt åt en valp om man funderar på  att skaffa barn, hundar, katter eller andra djur som kräver uppmärksamhet 24-7.. my god, det är ingen lek..

mica kom med odjuret -som hon numera fläckvis heter, vid 10. då låg jag och tittade på slutet på en film.. mica sa att hon vill ut och kissa var 30:e minut.. shit, det blir 6 gånger om hon då är borta 3 timmar..

-kommer hon att sova något?
-nä.
-shit. det innebär 3 timmar full fart.. (suck) hahaha!

ja, det är bara att ta på sig och gå ut på gräsmattan en sväng!

ja, vi busade en liten stund på sängen först.. ;)

vi gick ut, tuva snurrade vidare, åt gräs och attackerade i omgångar! my god!
hahaha! när vi satt där ute kom grannens son ut på sin balkong och surrade en sväng, tuva bet m.. högg till och jag typ skrek till en sväng..

-biter hon hårt?
-..(är vattnet vått?) ja! my god! aj!

han gick in och efter en stund kom han och hans tjej ut fär de skulle iväg med bilen.. han kommer fram och hälsar och..
-AJ! FAN capslock fan, hon biter ju hårt!
-hahahaha! ja, jag sa ju det..

vi gick in efter en stund.. tuva hade då börjat lugna ner sig och åt lite gräs och lyssnade på alla ljud som dundrade från alla håll.. (om man är van vid tystnaden på landet..)

vi gick in och jag hedde henne på sängen och tänkte att jag kunde roa henne medans jag tittade klart på filmen.. behövdes inte. hon slocknade -direkt.

jag tror att jag somnade av gammal vana.. när tove var liten fick man ju passa på att sova när hon sov för att orka med att vara på topp när hon var vaken.. jag sov iaf 45 min och VÄCKTE tuva efter en timme!

jag trodde att det skulle bli en duracellvariant igen, men jag hade fel. när jag ställde mig upp och frågade om vi skulle gå ut så tittade tuva på mig och det såg ut som om hon sa:

-gå ut och kiss du och kom tillbaka sedan. jag stannar här.

vi hann inte ta en prommis för sedan kom mica och hämtade henne igen. därför har jag inte hunnit skriva förrän nu.. ;)

nä, nu ska jag ta en sväng in til stan och min chef en sväng tror jag..


pok pullor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0