5 augusti - hohooo! är det någon där?

idag känner jag mig lite ensam.. sitter på jobbet och det är alldeles tyst..

det var mer liv igår.. jösses! ja, jag har inte träffat mina föräldrar så ofta, länge och på samma gång som de senast veckorna, det är helt sjukt!

det började med när vi var hos harry då jag och tove var där -som vanligt, och pysslade och tittade på film..
då ringer pappa och undrar vad vi gör och var vi är:

-hej! vad gör ni?
-vi är hos harry och pysslar lite.
-jaha.
-var är du?
-i kramfors och tänkte kolla vad ni gjorde när jag ändå var här.
-ja, men kom förbi harry på en kopp kaffe då. vill du det?
-... ja.
-(jag jätte förvånad..) öh, ja, då syns vi snart då! tjing tjing!

medans pappa är på väg ut till frånö så kommer vi in i en diskussion om  hur man uttalar yves rocher (orkar inte kolla upp stavelsen..) jag ringer mamma, får inget svar, men hon ringer upp efter en stund..

-hej! ...(vi pratar om uttalet av ordet och så låter det såhär:)
-kan ..(min mamma) du tänka dig att jag skulle lyssna på lite musik under bron och när jag kommer dit så är det ingen där! fy vad tråkigt! och jag som var upplagd för lite sällskap..
-ja, men kom hit då! vi är hos harry och pappa är åxå på ingång.

nu händer det otroliga! min mamma åker inte utanför bygränsen om det inte gäller hennes liv, körsången eller dans.

-ja.. ja, jag tror faktiskt att jag gör det. det låter mysigt! jag kommer!
-öh.. alltså vi är i frånö.
-ja.
-ok. kul. ja,ja, då syns vi om en stund!

vi satt som 3 fågelholkar i soffan. jag, frö att det var inte direkt de svar jag hade väntat mig.. harry för att hennes hem skulle invarderas av min familj och tove för att hon inte riktigt hängde med i svängarna.. hahahaha!

vi hade iaf jätte trevligt och jag hoppas att mina föräldrar får liknande dampanfall snart igen! välkomna då!

harry hade en fundering på om vi inte skulle ringa och bjuda in billy och maggan med så tove hade ALLA sina mor och far föräldrar där! hahahaha! fy vad roligt det hade varit!

det var i torsdags.. denna veckan har jag haft dem inne i butiken varje dag och det har åxå varit roligt! lite intressant att de har rensat hemma båda 2 och att de samtidigt känner att deras dotter ska få det. på hennes jobb! jag ska ta ett kort och visa hur mycket plats vi har här inne.. då fattar ni.. hahaha!

igår var det speciellt roligt för då hade jag vi ett tillfälle mamma, pappa, tove och en vän till mig här inne och då var det inte mycket stjärterum kvar! hahaha! 



nu ska jag se om jag inte kan få i mig lite näring.. börjar bli lite hungrig.. hm...



pok pullor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0