26 augusti - hade 9 liv, har nu 8 kvar..

ja, att jag inte dog!

härom dagen kom min far förbi och skulle lämna lite saker som var mina och hör till min barndom. när vi sitter  i soffan i vardagsrummet i lägenheten på andra våningen så hör jag ett ljud. gick liksom inte att förklara vad det var..

till saken hör att vi hade pissarna i köket en sväng för att balkongen var öppen och jag är lite harig att de ska hoppa upp och trilla ner.. jo -tjena!

iaf! brydde mig inte mer i det som hade hänt utan fortsätter med det vi gjorde.

efter en liten stund kommer tove gapandes och säger att dexter inte är i köket. conny menar på att han är det. suck! det är ju bara att gå in och kolla och vad händer?

jo, kattfan är inte där, fönstret är på vid gavel och connys haka är vid hans fotknölar. då hade han hett på haspen på fönstret, dexter hade fått upp den, klivit ut på fönsterbrädan och sedan ramlat ner.
'
kattfan lever, men han blev såååå chockad och låg bara hela kvällen alldeles stilla. på natten var det bara mamma som gällde och vi låg och myste heeeela natten! på morgonen var han återställd och de sprang runt sängen 3 varv i rask takt innan conny gapade åt dem! hahahaha! sa sedan åt mig:
-dexter är nu återställd.

det var ju tur att det var gräsmatta under.. ja, jösses vad jag var rädd där ett tag..

måste ju bara lägga upp ett foto på min eminenta frisör till moder! detta tog jag då när vi var hos mormor och morfar nu senast..
kolla in:
1. mammas eminenta handföring med saxen..
2. saxen av märket kök dvs KÖKSSAXEN!
3. min morfar har rätt justa bröstmuskler för att vara född 1924 dvs 85 år gammal!
(jag är rätt lik min morfar.. jajamen! hahahaha!)



ska ta ett kort på dexter med kameran så ska ni få se vad mysig han är skrutten min..

pok pullor!


Kommentarer
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Oj, ja, imponerande för hans ålder!

2009-08-27 @ 20:14:27
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: Emma

Mennu fár du fasiken ta pch uppdatera hörrö :)

2009-09-03 @ 12:04:16
URL: http://emmacandell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0