vad är det för fel på folk?

varför kan man inte föra en politik på visioner och idéer?
varför måste man köra med pajkastning och en jävla massa skit?!

var nyss inne på en blogg där innehavaren bara snackar skit, jag blir så ledsen för jag tror inte att, för att föra en politik så måste man vara dum och elak och bara nedvärdera varandra. kasta skit liksom!

vad är det för jävla sätt?

jag tror att man kan uppnå många mål om man vågar hitta vägar genom olika partier och till en viss del samarbeta mellan olika partier. man kan nå målet fortare eller tom hitta ett bättre mål eller lösning.

innan jag började vara aktiv innom politiken, hade jag en kompis mamma som hälsade på mig och var jtte trevlig. när hon sedan fick reda på att jag var moderat  har hon slutat heja och är bara kall när hon ser mig.. hon är över 50 år gammal.

detta är sant. och lika tragiskt som det är sant.


varför måste man vara ovänner bara för att man t.ex. är en moderat och sosse.
det är lika löjligt som att man får inte vara vänner bara för att man är pingstvän och jehovas vittne.

jag kan tycka att det skulle vara riktigt häfftigt om en moderat och en sosse gjorde en gemensam motion. att man ställer sig över larvet och ser till kommunens bästa t.ex...


jag har åsikter -det vet jag.  
jag är inte smidig alla gånger -det vet jag.
jag pratar innan jag tänker många gånger -det vet jag.
jag säger vad jag tycker -det vet jag. 
jag kan vara mycket som inte är som det ska kanske, men jag skulle aldrig mobba någon för att de tillhör fel parti eller ens orka jiddra om vad ett parti gör fel eller vad fan det nu är! där går fan gränsen.

alltså visst kan jag lessna och svara på vissa saker -my god, liksom.. visst kan man skämta om vissa saker åxå, det är helt ok, men det måste finnas gränser! och det ska inte vara förnedrande..

den som är utan synd kan ju kasta första stenen liksom..

är det nu någon jävel som skriver något för att jävlas eller bara för att göra sig rolig så kommer jag att ta bort dem kommentarerna. jag vill inte ha skit på min blogg.

nä, nu ska jag och min nätta lilla stjärt gå och sova.

vi syns i morgon. tills dess: pok


Kommentarer
Postat av: Lindis

pullan...det finns en anledning till varför jag älskar blåa bär...för att du är ett! :P

2009-04-20 @ 10:28:06
Postat av: joa

sv: hahaha! i love u! vänta du bara.. jag har ett inlägg bara till dig.. hihihi..

2009-04-20 @ 10:45:43
Postat av: Linda V

Inlägg till mig...känner mig hedrad..kul att inte hela kramfors glömt bort mig! Måste komma hem snart så ni har ngt att prata om :)

2009-04-20 @ 11:16:59
Postat av: joa

SV: hahahaha! gör det pullan! saknar dig.. :)

2009-04-20 @ 15:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0