torsdag: valborg!

hej hopp gummisnopp!

TREVLIG VALBORG PÅ ER ALLIHOPA!

idag är det valborg och vi har precis vaknat från en middagslur efter sejouren till sundsvall och connys visit på tinget.
det var roligt att få se hur det såg ut där nere!

de hade 5 tingssalar! my god! vi skulle in i 3:an och den var storleksmässigt lite mindre än våran 1:a. ..kanske lite mer än lite t.o.m.. men den var iaf väldigt stor för att vara el liten -typ.
jag undrar hur stor deras 1:a är..
(härnösands tingsrätt har 3 tingssalar..)

det var en rättegång som började samtidigt som denna och det var ett spännande mål! grovt vållande till annans död.
det hade varit roligt att fått gå på den..

men jag måste ju säga det, att det är inte ens i närheten lika roligt att sitta i publiken som var det är att sitta som nämndeman! jösses vad svårt det var att hålla sig vaken!

jag var ju trött redan innan.. sååå trött!

nu sitter vi och funderar på var vi ska ta vägen ikväll!
det finns brasor på några olika ställen med vänner som har bjudit in oss att vara med!

det känns bra.. :)
tove får välja var vi ska ta vägen..
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

det blev fam. fniss.

HAHA capslock.. hahaha! tove sa precis nu att de hade pratat om alkohol i skolan idag..
-och då sa jag att jag kan ett par saker om alkohollagen!
-ok.. (sa jag och conny i kör..)
-och vad kan du om den?
-.. ja, jag vet kanske inte riktigt, men.. ja, man får inte dricka alkohol på allmän plats!

att det nu har mer med kommunallagen att göra spelar ingen roll. vi är jätte imponerad av att hon lyssnar och använder det vidare.. love her!

nu ska jag bara fixa glassen, färga håret och sedan ska vi göra oss i ordning!

jag hör av mig!




pok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0