gårdagen.. till slut.. typ

ja det var ju såhär igår då att vi skulle köpa ett filter till dammsugaren eftersom jag har lyckats med bedriften att slarva bort det gamla.. suck!
vi förutsätter att filter finns i sundsvall eftersom affären som sålde den i kramfors, upphörde..

vi åker ner och börjar på SIBA -inget filter men en ny dator blev det. sålde en av de gamla så den blev "gratis".

fortsätter till HEMMABUTIKEN som ger oss ett nummer till en sevicetjosan för LG som ligger i sundsvall -i sta'n.

fortsätter till MEDIAMARKT -inget filter. -men, linda som jobbar där skulle kolla upp om det gick att ta hem ett filter..
hon ringer upp efter en stund och säger att det går inte eftersom de inte säljer LG.
-men det ska vara tvättbart, så du behöver inte köpa ett nytt då, det räcker med att tvätta det.
-(*?!#%¤&/()%=&%#&=&%!) hm.. ja, jag vet det och det är inte problemet.. problemet är att jag har städat bort det..
MY GOD liksom! ibland blir jag bara så trött!

inte heller ELGIGANTEN hade det.

då brann det och jag ringde till KEHAB -som företaget i sundsvall hette.. de hade inget hemma, men de kunde ta hem ett och det skulle bara kosta 77:- ink. moms. skitbra! sa jag, kan ni skicka det direkt till kramfors då? jobbigt att snärta ner till sundsvall från kramfors bara för ett filter..
-kramfors? men GARANT då?
-va?!
-ja, garant är åxå (vad det nu hette) som vi.

FATTAR NI VAD JAG MENAR? vi har åkt till sundsvall när det finns hemma!!

jag ringer GARANT och får prata med en personal. jag säger som det är och hon svarar att jag kan få besked dagen efter (idag) och sedan sker något mycket märkligt. hon frågar om jag är diesels matte..
-jaa..
-ja, jag tyckte att jag kände igen dig.
SHIT POMMES FRITTES tänkte jag då! det där blev lite läskigt..

sedan bar det av till BIRSTA CITY och där delade vi på oss. conny med kollegor åt ett håll och jag med tove åt ett annat.
(mitt håll hette grönbete enl. conny..) det brann.

med en tove -ilsket som ett bi, efter mig gick vi till indiska, där tove fick ett par fina askar och jag ett halsband.

sedan var vi less och ville åka vidare. hade lovat en annan kollega till conny -fniss, att vi skulle åka förbi.

NÄSTA DJÄVULSKAP:
batteriet på bilen börjar lysa i timrå. conny får panik. inte bra.
jag fattar inte allvaret och vill ändå förbi fam. fniss. vi åker dit. vi umgås med dem en stund. emma drar ut en tand på leija, jag fixar datorn, ungarna leker och det dricks kaffe..

på vägen hem  från dem  vill jag in på COOP och köpa BEN&JERRYS glass! conny muttrar men kör ner mig. jag går in och handlar och conny kör runt på parkeringen för att bilen inte ska dö.. ni fattar va?

redan i härnösand får vi stänga av allt! ja, stereon lade av utav sig själv, men det började pipa när lyset var på.. my god..

i ramvik ringer vi per och frågar om han kan möta upp oss om det skiter sig -vilket det gjorde i frånö.  per kom.
bogsering hem.

OCH NÄSTA DJÄVULSKAP IGEN:

2 korvar, en nattning av barn, en särbo som somnat framför tv:n, 2 samtal till emma, msn med marika och jenny senare var det dax att försöka få ner vad som hade hänt under dagen i ett inlägg.. det tog mig nästan 2 timmar.. jag började 23.45 och var väl klar vid 01.40.. (under tiden hade min uppkoppling kopplat ner sig ca 15 ggr!)
när jag var på pubeshåret från att lägga upp det så kopplade min uppkoppling ner sig igen och allt jag hade skrivit gick förlorat.  det brann. jag gick och lade mig. utan bil. utan inlägg. fan -liksom..

med detta säger jag god natt och fortsätter med bilderna från tisdagen i morgon. bilderna på connys presenter får ni inte missa. jag kan utlova en kalsongchock! hihi                                       pok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0