paris dag 2/5 torsdag

den här dagen var den enda dagen mamma ville bestämma var vi skulle gå.. TATI
ett humangus varuhus på 3 våningar med allt du kan tänka dig -förutom matvaror..

på vägen dit gick vi förbi en kyrka och jag frågadde om vi kunde gå in..
de är så otroligt vackra -franska katolska kyrkor!



alla 3 blev helt tagna av atmosfären där inne, det var jätte häfftigt!
jag har väldigt länge varit intresserad av att få tag på ett radband, tänkte att det kunde vara en bra souvenir från frankrike..
mamma frågade en kvinna där inne om hon visste var man kunde köpa ett.. jag fick hennes!

   

1. här är kvinnan som gav mig radbandet.
2. här har massor av människor ristat in saker..
3. en så'n där typ predikar/talarstol..
4. här satt vi och väntade typ 45 minuter på en mässa som skulle börja.. vi hörde någon sjunga till ibland, men trodde att
    det var en uppsjungning.. vi hade fel. mässan hade börjat bakom den stora väggen.. den var lite mindre än vad vi 
    trodde. hahaha!

kolla in fönstret, my god vad vackert!



visst är den cool -målningen på byggnaden?!



lunchdax!

  

sån't man inte ser hemma i kramfors då.. hahahaha!

 

så var stunden äntligen kommen när mamma skulle få återse TATI! NI capslock kanske ser lyckan i kroppsspråket..



1. obligatorisk vätske kontroll på TATI med en liten tös som kom och satte sig bredvid mamma och tove..
2. det finn allt -ALLT, på TATI! en hel butik -typ, bara med klänningar och brudprylar!
3. ett av alla bevis på att fransmännen inte kan köra bil. ..å andra sidan verkar de inte veta hur man lagar dem heller..
    kanske skall ge dem telefonnumret till ådalens bildemontering..

  

 väl hemma på rummet var vi sååå sluuut!
det var inte en siffra rätt då.. kanske inte syns på korten, men jag kan lova att det var kaos.. hahahha!

 

här är radbandet jag fick. kanske inte är det allra finaste för många, men för mig är det jätte fint! faktiskt.



det blev en tidig kväll eftersom vi skulle upp till EURODISNEY dagen efter/fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0