paris dag 1/5 onsdag

vi åkte på onsdagen till paris..
klev upp klockan 6 och åkte till skavsta. när vi kom fram till flygplatsen i frankrike var det en timmes färd i buss innan vi kom till sta'n.. efter det var det en helvetesfärd till hotellet i en nissan micra! my god! fransmän kan verkligen inte köra bil!
ALLTSÅ oj capslock.. alltså de har inga direkta filer.. de kör så många som får plats -på bredden! 4-filigt i göteborg blir typ 6-filigt i paris.. my god.. alltså de tänker: får jag inte plats, gör jag plats!

här sitter tove i planet och är sååå förväntansfull!



eftersom det var resedag och en redan så lång dag, så sa mamma att vi skulle ta det lugnt och BARA gå till
SACRE COEUR..  BARA..

innan vi gick skulle vi först äta.. mamma sa att det var en upplevelse att äta ute i paris, de är ju sååå duktiga på att laga mat här..  förutom första bilden som tove tog såtycker jag att bilderna talar för sig själva.. (hahahaha!)
men mamma hade rätt.. det var en upplevelse..

   

efter maten var det då dax.. för helvetesfärden upp för alla backar och trappor till SACRE COEUR..
ja, att jag inte dog.. hallå, jag är lat som person, men detta var något i hästväg och kunde ha dödat vem som helst..

1. kolla in cyklarna!
2 & 3. ja, ni ser ju.. fy sjutton! på tredje bilden kan man se en hemlös lilla koja faktiskt..
4. tyckte att det såg så mysigt ut med pissen på räcket..

   

vi såg även en rätt rolig väggmålning på väg upp.. hahaha! jag och tove diskuterade hurvida det var en fjäril eller ett underliv någon hade ritat.. hahahaha! det fanns ju inte på hennes karta att någon kunde rita det..
"hallå, en puppa liksom.." hahaha!



...väl uppe såg vi underverket ...



eftersom jag är jag så råkade vi givetvis hamna mitt i en vuxentidningsplåtning.. hahaha.. tove tyckte att detta var mycket märkligt.. man kan se en av vakterna till höger på bilden.  fotografen står precis framför dem..



  

jag är ju inte dum utan jag vet att det blir mycket gång om man åker på semester med mamma.. jag tog med en stegräknare!
9492 steg -en vilodag.. jo j*vlar..



när vi kom hem gjorde vi inte mycket.. vi somnade rätt fort. efter lite kvällsgott vi köpt med oss.

detta var dag 1 over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0