min dotter -debattören

hahaha!
min mamma skickar alltså ett sms från spanien och säger att har jag idétorka så kan jag berätta om toves bravader som debattör..

den här är till dig mamma ;)

min mamma jobbar på ådalsskolan som svenskalärare.. tove brukar få följa med henne dit ibland och vara med på lektionerna..

under en lektion då en fredag,  förekommer ordet sprit lite då och då..

tove som sitter och dinglar med benen på en av bänkarna säger helt plötsligt:
-det är farligt att dricka för mycket alkohol. (med 2 föräldrar som jobbar som ordningsvakter vet man det.. hahaha!)

en av grabbarna reagerar och svarar tove:
-nej det är det inte.
-jo, det är det!
-en sak ska du veta, man kan aldrig dricka för mycket alkohol..

tove tittar bara på honom tyst en stund och säger sedan:
-vi har en rottweiler.

det blev tyst i hela klassrummet.

min dotter vann debatten -det kan man lugnt säga..
vad hon var stolt tove efter det! att hon -en lite halvmeter på 8 år fick tyst på en hel klass med 17/18-åringar!

hahahahahaha!                           RESPEKT



pok


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0