vårtecken!

nu är jag äntligen tillbaka! det har varit en väldigt händelserik dag -mins sagt!
vi åkte till fam. fniss kl. 13.00..

på vägen dit skulle jag ta kort på "kåtbockarna" som står uppställda i veda..
gick åt helvete. någon jävel hade eldat upp dem!



eftersom det var soligt ocgh fint ute, så blev jag lite inspirerad av allt det här tjatet med vårtecken och sån't!
jag vill ju åxå kunna sätta in något fint foto med tussilagos och sån't!
detta blev början på jakten av vårtecken.

när vi suttit i bilen ett par mil, så säger conny:
-sitter du och tittar efter vårtecken nu?
-ja.
-då kommer du att skrika rakt ut när du har hittet ett.
-ja.
-då kommer du att förvänta dig att jag ska stanna på en gång när du hittar ett.
-ja.
-annars blir du förbannad -om det kommer trafik efter, om jag inte stannar.
-ja.

hahahaha! han har det inte lätt conny hjärtat.. hahahaha!
det var ju så att jag var så arg när vi åkte, att jag sa, att om jag inte hittade "nå'n jävla tussilago ens" så skulle jag ta kort på framtinad hundbajs! ja! vårtecken som vårtecken liksom!

det behövdes inte.. jag hittade dem!!

  

tyvärr så blev det lite fel när jag -graciöst, skulle hoppa över diket.. jag kan med säkerhet säga att snön i dikena på våren är väldigt porös.. dagens tips: är du 1.60, försök inte att hoppa över ett dike som i princip är lika brett. dömt att misslyckas. jag vet det. nu.

  

väl hemma hos fam. fniss tittade vi på pissarna, barnen målade ägg, pojkarna "tvättade" bilarna och så drack vi kaffe..
ja! jag höll på att glömma! emma hjälpte conny att fixa de där fina sakerna som finns där på sidan nu! besöksräknaren och bloggvärdesgrejjen! TACK EMMA! ♥

HÄR ÄR ..capslock.. här är korten på pissarna ♥:

   

äggmålningen. tyvärr finns det inget kort på tove och jakob med, men deras ägg finns iaf med..
hahahaha! kolla in pose-ansiktet på leija..

  

biltvättning och fotografering.. hahaha!
conny som tvättar vår bil, jag och emma i solen, vår bil färdigtvättad, fniss som säger "mhmm..", fniss "nytvättade" bil och marcus.

 
  

när vi sedan åkte hem så blev jag SÅ glad!
någon hade ställt upp bockarna så jag fick mitt kort iaf!



jag började detta inlägg strax efter 20.00, så jag måste nu ägna lite tid åt mina små pullor här i soffan, men jag kommer tillbaka och säger god natt!                                                                               pok

Kommentarer
Postat av: Emma

Måste säga att vi verkligen fick fram vårat budskap med den där bilden!!! För visst f*n lyste solen rakt i våra ögon ;)

2009-04-13 @ 23:06:06
URL: http://emmacandell.blogg.se/
Postat av: joa

hahahahaha! jajamen! och vad fin johans bil blev efter tvätten! hahahahaha! jag undrar bara om någon förstår att den faktiskt är tvättad där.. hahahaha!

2009-04-13 @ 23:39:55
Postat av: Emma

Ja du, det där är ju faktiskt MIN bil också.. Tack för tvätten liksom ;)

2009-04-14 @ 09:50:40
URL: http://emmacandell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0