chokad

hahahaha! jag satt och pratade med nina nyss. hon är så gullig och talar om för mig när jag skriver lite tokigt -ibland.
jag brukar göra det -ibland.. glömmer bokstäver hit och dit -t.o.m. ord faller bort.. conny får åxå endast halva meningar när vi pratar ibland..
iaf, hahaha det är lättast på detta sättet att förklara..:

-du har stavat chockad fel.
-va?
-ja det står chokad ju.
-hm, ja det ska stå det.
-va?
-ja, chokad (chåkad) som choken på en bil uttalas det.
-"chåkad" hm.. konstigt..
-ja det betyder typ offside,av banan,lyset är tänt men ingen är hemma..
-jaha..

alltså nina och jag "lider" av typ samma sak..  hahahaha! vi skulle steka pannkakor en gång och detta samtal beskriver en typisk konversation mellan oss:

-oj, jag måste ju vända på den, johanna kan du ge mig osthyveln!
-va?
-ja, det blir bränt annars!
-öh.. men vad ska du med en osthyvel till??
-... ...men jag menar en stekspade!
-jaha..

hahaha! fattar ni? detta händer jämt! ja, det är inte bara nina som säger fel -gud nej, jag gör det åxå!

en av de "bästa" är när jag och nina skulle dricka ett glas vin  härom sommaren.. jag hade köpt min första rödvinbox och vi skulle ta ett glas tillsammans hos nina. inget allvarligt alls, ett glas att njuta av på sommarförkvällen..

iaf. detta var en av mina mer förvirrade dagar..

för att göra denna historia så kort JAG kan, skriver jag såhär:

vi drack ett par glas
per skjutsade in mig till hemköp
jag såg att pappa var på ett möte
sprang dit och sa hej, pussade honom på kinden och åkte tillbaka till nop (nina och per)
sprang över en sväng till maria och andreas för att titta på deras nya fina säng!
jag var ju lite "speedad" så de frågade vad jag hade gjort.. jag berättade om vinet, hemköp och att jag sprang in till pappa..
sedan forsätter samtalet ungefär så här:
...
-och där koppe på pajven!
-?
-ja, nej, alltså jag pussade pappa på korven!
-va?!
-nej!!! jag pussade pappa på kinden!

ni fattar va? hahaha! det händer sååå ofta! ja, att jag säger fel..

en annan gång var jag, tove, maria, andreas och klara påväg till rödhällorna (höga kusten)..
det var höst och det var massor med löv på marken..
jag satt och tittade ut, drömde mig bort lite och sa:
-å, vad jag önskar att jag hade en blös sov.
-?
-ja, en blös sov. en sån som man sövar blås med!
maria och andreas tittade på varandra och började flabba!
jag satt i baksätet och fattade först ingenting.. inte förrän de började prata om papper och penna och att börja skriva upp saker jag sa..   my god..

det ord jag sökte efter var iaf LÖVBLÅSARE!

därför känns det skönt att jag har en vapendragare som förstår mig..  "TACK NINA -I LOVE U"

NU MÅSTE JAG GÖRA MIG I ORDN..capslock.. göra mig i ordning för mamma kommer och ska hämta oss. vi ska ner till henna för att äta och conny ska fixa hennes tv -igen..
hahaha! conny svarar tom: -CONNY SUPPORT! i telefonen när mamma ringer.. hahaha! he loves her.. ;)

mamma är faktiskt connys största supporter. han är nästan hennes ögonsten. när vi separerade, var mamma den som tog det hårdast.. haha.. det är kärlek det..

nu måsta jag dra! mamma väntar i bilen!   vi hörs senare!                                                                    pok


vitlök: 1-2 klyftor
curry:1-2 tsk

Kommentarer
Postat av: Maria

Tjena ! Så bu bloggar du med?! Hoppas allt e ok med er! PoK

2009-04-04 @ 14:20:38
Postat av: joa

haha! jajamen! kommer du ihåg när vi var där ute på rödhällorna.. hahaha! har ni kvar toapappret ni skrev på då?



pok

2009-04-04 @ 14:27:15
Postat av: Nina

Choke är engelska och betyder strypa. Benämningen används bland annat till ett manuellt eller automatiskt reglage som man justerar bränsle/luftblandningen med i äldre bilar med förgasarmotor. Att det heter choke är just för att man med ett spjäll i förgasaren stryper luftmängden i bränsle/luftblandningen och därmed ökar bränsleandelen vilket kan behövas vid kallstarter på äldre bilar för att underlätta tändning. Har man choken utdragen för länge kan bilen få sura tändstift. HAHAHAHAHAHAHAHA.......HA...

2009-04-04 @ 18:31:38
Postat av: joa

men pullan jag sa och skrev att det UTTALAS som choken på en bil..

men det är klart, hjärnan blir som sura tändstift och hjärnan funkar som en sur bil.. hahahaha!



som nemi när hon är i sitt esse!

2009-04-04 @ 19:11:42
Postat av: Nina

ja det var det jag menade...träffsäker beskrivning..hihi

2009-04-05 @ 08:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0