blåa bär

då och då kommer jag att berätta små annorlunda händelser i mitt liv..
en av dessa händelser var för några år sedan då min ärade vän linda fortfarande bodde kvar i kramfors..

vi skulle ha lite mysigt, sitta hemma, dricka lite cider  och titta på tv.
linda hade köpt olika sorter som vi skulle pröva. (7-8 flaskor och lika många sorter..) 

iaf.. vi delade ju på dem så vi båda fick pröva alla sorter.. hahaha... my god..
efter ett par stycken ber linda mig gå och hämta en svartvinbärs-cider.
jag går till kylen och börjar leta men hittar ingen..

-du linda, det finns ingen svartvinbär..
-jo det finns det! du måste bara flytta på ett par flaskor!

jag letar lite till..

-men linda, det finns ingen!
-jo det finns det!

jag fortsätter.. men det enda jag hittar som liknar svartvinbär, är en blåbärs-cider. jag tar med mig flaskan och går tillbaka till linda.

-ja där ser du, det fanns ju!
-mmm...

till saken hör att man argumenterar inte gärna med linda.. hahaha man kan liksom inte vinna.. (även om man då har rätt)
nu var det ju så att jag kände att jag ville ändå tala om att det var inte svartvinbär..

-men linda.. (jag tar upp flaskan och håller ettiketten mot henne) det är faktiskt inte svartvinbär.. titta själv.. det står ju blueberry.
-ja BLÅA BÄR! (säger då linda och tittar på mig som om jag vore en idiot, vänder sig mot tv:n och fortsätter titta på tv.)

någonstans där gick vi åt varsit håll i samtalet.. -eller rättare sagt linda gick vidare och avslutade det, kvar stod jag, typ halvvägs och undrade "vad fad hände".. hur kunde jag ha rätt och i slutänden ändå vara "idioten" liksom?!

fast det gick bara några sekunder så fattade linda vad hon hade sagt, tittade på faskan, tittade på mig och började asgarva! det tog lite längre tid för mig.. jag var liksom kvar i bubblan av "jag har rätt och du kallar mig idiot".. hahahahahahaha!

ja, vilket bär du kan vara ibland linda.. hahahahahaha!





SISTA HALVLEK DÅ RA..

det har varit en rolig dag idag eftersom jag har haft min bäbis (min lill vita dator) med mig överallt.. att  kunna sätta mig och blogga när det har gått har varit jätte kul!

det har åxå varit flera roliga möten med olika bekanta! -ja, vissa mindre roligare om man tänker på min numera skeva världsbild.. men  rent över lag, så har det varit roligt..

jag har fått visa min blogg för ett par stycken -jätte roligt! fick bra respons..
pappa följde med hem och drack kaffe.. trevligt -tack för sällskapet pappa!

vi har ätit middag, jag har pratat videosamtal med linda och marika, haft msnkontakt med harry och mica och bloggat..
nu ska jag ta bort min makeup och sedan vill jag kramas med conny en sväng innan vi ska sova.. hmmmm..

han har på sig davidoff -coolwater HMMMMM....! alltså det måste vara jordens porrigaste/manligaste/godaste mans parfym!  ja, dö nu inte av ordet porrig.. det ordet rymmer så mycket liksom.. lång förklaring -en annan dag..

glömde.. dagen började kanske inte som jag hade tänkt det.. suck, jag drar det lite snabbt.   ..så snabbt jag kan.. haha!!

jag kliver upp, duschar, smörjer in mig, klär på mig och ska sminka mig då. eftersom jag har kommit in i ett stim av skuggor nu och tycker att det är så roligt och dessutom vara lite poppig idag, så tänkte jag ta en sjukt vacker röd skugga.

jag börjar med foundation och gör förarbetet.. lägger på skuggan på ena ögat och inser snabbt att det inte blev som jag hade tänkt det.. skit, in och tvätta av det ocut igen och börja om.. ja, jag kan ju inte gå till ks och det ser ut som om jag blöder runt ögonen! vet inte om det hade blivit bra iofs.. hade bara iinte tid att kolla.. ni fattar va? bara en sån sak blir man ju så trött av! men allt annat gick faktiskt bra!

ja, jag glömde! eller gjorde jag det? ja, jag gav iaf förslag på att man kan kanske senare göra som ett bowlinggymnasium och ha ett samarbete med bowlinghallen! man skulle ju iaf kunna ha någr ai H.I.L.klassen med inriktning bowling..

kan tänkas att det ligger långt borta i tiden , men då har jag iaf sagt något..   .. jag utvecklar min tanke i morgon..

nu måste jag verkligen gå..   märks det att jag är trött? ;)                                                                      pok (hihihi)




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0