är det ok NU då att vara moderat?

idag är det en historisk dag!

det står på löpsedlarna, folk bloggar om det och min plastfarbror (stig-björn ljunggren, statsvetare) har tom uttalat sig om det..

"moderaterna håller på att lyckas med sin målsättning, att bli partiet för det arbetande sverige" detta säger stig-björn i expressen idag.

nya MODERATERNA ÄR DET STÖRSTA PARTIET idag i sverige!


shit pommes frittes!  med denna sensation undrar jag:
är det ok att vara moderat nu då?
kan jag vara glad över att jag tillhör ett parti som jag känner för?
kan jag sluta "skämmas" och faktiskt vara stolt och dessutom våga bära partiknappen?

jag brukar nämnligen inte göra det för jag orkar inte känna att folk tycker att jag är provocerande.. för det är så, det är inte ok att vara moderat och vara stolt över det. gör man det så är det allmänt ok att kasta skit, vara spydig och rent oförsämd!

skulle det vara tvärtom -att jag skulle göra så mot en sosse eller vänsterpartist, du vet det skulle ta hus i helvete!

skitsamma, nu har jag fått säga det jag tycker om det och tänker nu bara vara glad för att jag är moderat!



hahaha! som ni ser är mamma lika glad som jag!

                                                                                                                                                                pok


Kommentarer
Postat av: Matte

och samma dag så läser man ett 10-tal löpsedlar om den nya sortens demokrati i har i sverige, där medborgarna övervakas och den personliga integreteten skändas. En ny marknad har uppstått, anonymitetstjänster. Idag lever vi inte i det välfärdssamhälle vi har invaggats till, vi lever i en stat med en nyans av välfärd. Snart, med moderaternas tillväxt, kommer vi som vill leva i ett samhällssyrt land, och itne i en stat att vara en minioritet som styrs av den statsmakt som i dag kallas demakratisk samhälle. Frågeställningen bör väll vara vad vi kan göra för att behålla vår demokrati och. Detta görs, enligt mig, inte genom att vara en stolt moderat. Som svar på din fråga.. visst skall man vara stolt över det man tror på, men då får man vara beredd att försvara sig, eftersom man förespråkar en statsmakt.



Trevlig helg! :)

2009-04-04 @ 21:00:13
URL: http://mapal.blogg.se/
Postat av: joa

men matte vad är det då som gör att fler och fler väljer moderaterna? (hahaha! eller nej,snälla svara inte på min blogg, diskutera kan vi göra irl.. ;))



det var demokrati när alliansen tog över makten, det kommer att vara demokrati om de behåller den,

det kommer att vara demokrati om de förlorar den.



vad vi kan göra för att fortsätta? RÖSTA.



trevlig helg själv pullan och jag hoppas att jag får en fin statistik även jag på min blogg snart..





2009-04-04 @ 22:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0